Divadelnost jako nepostradatelná esence divadla – Aminata Keita
Aminata Keita
Master's thesis
Divadelnost jako nepostradatelná esence divadla
Theatricality as an Elemental Essence of Theatre
Anotácia:
Tato diplomová práce zkoumá specifické druhy divadelnosti na příkladu čtyř inscenací, které autorka režírovala. Zkoumaným materiálem jsou tři interpretace dramatických textů (W. Shakespeare: Jak se vám líbí; A. P. Čechov: Višňový sad; Ö. von Horváth: Nikdo) a jedna autorská inscenace (Keita a kol.: Poslední zrnko písku), každá z nich byla připravována za jiným účelem v jiném divadelním prostoru. Práce …viacAbstract:
In this diploma thesis the author focuses on various specific forms of theatricality on examples of four performances directed by the author. The observed material is comprised of three interpreted drama plays (W. Shakespeare: As You Like It; A. P. Chekhov: The Cherry Orchard; Ö. von Horváth: Nobody) and one original collective work (Keita & collective: The Last Grain of Sand), each of them was rehearsed …viacKľúčové slová
práce na inscenaciKľúčové slová
proces zkoušeníKľúčové slová
divadelní zkouškyKľúčové slová
divadelní metodyKľúčové slová
divadelní režieKľúčové slová
divadelní prostředí
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 23. 8. 2021
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/16667
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 21. 9. 2021
- Vedúci: Milan SCHEJBAL
- Oponent: Jan VEDRAL
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 14. 9. 2022 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Divadelní fakultaMaster programme / odbor:
Dramatická umění / Režie činoherního divadla
Práce na příbuzné téma
-
Metody odbavování vizuálních prostředků v divadelním prostředí
Jindřich Hudeček -
“Plus size herečky” a tlak na fyzický vzhled hereček v současném českém divadelním prostředí
Eliška Adamovská -
Využití rozšířené reality v divadelním prostředí
Magdaléna Bláhová -
Mezinárodní nadace ve vztahu k českému divadelnímu prostředí
Daniela Zarodňanská -
Problematika divadelních zájezdů (touring) v evropském prostředí
Barbora-Anna Lebánková -
Longformy, specifika čtyř formátů dlouhých forem divadelní improvizace
Nela Josefová -
Kolektivní smlouvy v divadelní praxi
Jan Búrik -
Prvky moravského folkloru na současném jevišti a jejich působení na diváky (Rozbor divadelních inscenací v uvedených souvislostech)
Pavel Uhřík