Divadelnost jako nepostradatelná esence divadla – Aminata Keita
Aminata Keita
Diplomová práce
Divadelnost jako nepostradatelná esence divadla
Theatricality as an Elemental Essence of Theatre
Anotace:
Tato diplomová práce zkoumá specifické druhy divadelnosti na příkladu čtyř inscenací, které autorka režírovala. Zkoumaným materiálem jsou tři interpretace dramatických textů (W. Shakespeare: Jak se vám líbí; A. P. Čechov: Višňový sad; Ö. von Horváth: Nikdo) a jedna autorská inscenace (Keita a kol.: Poslední zrnko písku), každá z nich byla připravována za jiným účelem v jiném divadelním prostoru. Práce …víceAbstract:
In this diploma thesis the author focuses on various specific forms of theatricality on examples of four performances directed by the author. The observed material is comprised of three interpreted drama plays (W. Shakespeare: As You Like It; A. P. Chekhov: The Cherry Orchard; Ö. von Horváth: Nobody) and one original collective work (Keita & collective: The Last Grain of Sand), each of them was rehearsed …víceKlíčová slova
práce na inscenaciKlíčová slova
proces zkoušeníKlíčová slova
divadelní zkouškyKlíčová slova
divadelní metodyKlíčová slova
divadelní režieKlíčová slova
divadelní prostředí
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 23. 8. 2021
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/16667
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 21. 9. 2021
- Vedoucí: Milan SCHEJBAL
- Oponent: Jan VEDRAL
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 14. 9. 2022 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Divadelní fakultaMagisterský studijní program / obor:
Dramatická umění / Režie činoherního divadla
Práce na příbuzné téma
-
“Plus size herečky” a tlak na fyzický vzhled hereček v současném českém divadelním prostředí
Eliška Adamovská -
Metody odbavování vizuálních prostředků v divadelním prostředí
Jindřich Hudeček -
Využití rozšířené reality v divadelním prostředí
Magdaléna Bláhová -
Problematika divadelních zájezdů (touring) v evropském prostředí
Barbora-Anna Lebánková -
Longformy, specifika čtyř formátů dlouhých forem divadelní improvizace
Nela Josefová -
Kolektivní smlouvy v divadelní praxi
Jan Búrik -
Branding v divadelní sféře
Karolína Soukupová -
Prvky moravského folkloru na současném jevišti a jejich působení na diváky (Rozbor divadelních inscenací v uvedených souvislostech)
Pavel Uhřík