David Podzimek

Bachelor's thesis

Celosvětová marketingová strategie klubu FC Barcelona

Global marketing strategy of the FC Barcelona football club
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá marketingovou strategií fotbalového klubu FC Barcelona, jakožto předního evropského velkoklubu a jednoho z nejpopulárnějších sportovních klubů na světě. Práce si dává za cíl zanalyzovat přístup zmíněného klubu k marketingovým aktivitám v celosvětovém měřítku a na základě vyhodnocení marketingového výzkumu, který tvoří stěžejní část praktické části, předpoklady fungování jeho …more
Abstract:
This bachelor's dissertation concerns itself with the marketing strategy of the FC Barcelona football club, as a leading European mega-club and one of the most popular sports clubs in the world. The work endeavours to analyse the approach of the aforementioned club to its marketing activities undertaken on a global scale and to inspect the prerequisites for the functioning of its marketing strategy …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 10. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 6. 2014
  • Supervisor: Hana Chylíková
  • Reader: Miloš Novák

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/59673

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod