Možnosti propojení výuky anglického jazyka s odborným výcvikem na SOŠ – Markéta Řeháčková
Markéta Řeháčková
Bachelor's thesis
Možnosti propojení výuky anglického jazyka s odborným výcvikem na SOŠ
Possibilities of linking English language teaching with vocational training at secondary school
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá problematikou propojení výuky anglického jazyka s odborným výcvikem na střední odborné škole. Teoretická část se věnuje integrované výuce, vztahu předmětu anglický jazyk a odborný výcvik a výukové formě CLIL, jakožto způsobu integrace těchto předmětů. V praktické části jsou předloženy možnosti, jak oba předměty propojit. Cílem je zhodnocení úspěšnosti propojení cizího jazyka …moreAbstract:
The bachelor thesis deals with the problem of linking the teaching of English language with vocational training at secondary school. The theoretical part is aimed at the relationship between English language and vocational training, possibilities of integration the method CLIL and it’s materialisation in these subjects. The practical part deals with the possibilities of connecting the two different …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2018
Identifier:
http://evskp.uhk.cz/eB10615
Thesis defence
- Date of defence: 4. 6. 2018
- Supervisor: doc. PhDr. PaedDr. Kamil Janiš, CSc.
- Reader: Mgr. Daniela Vrabcová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŘEHÁČKOVÁ, Markéta. \textit{Možnosti propojení výuky anglického jazyka s odborným výcvikem na SOŠ}. Online. Bachelor's thesis. Hradec Králové: University of Hradec Králové, Faculty of Education. 2018. Available from: https://theses.cz/id/rax3zf/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 25. 9. 2018 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Hradec KrálovéUniversity of Hradec Králové
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specializace v pedagogice / Učitelství praktického vyučování
Theses on a related topic
-
Language and Intra-EU Immigrant Integration in the Netherlands: Evaluating Dutch language-based integration policies and exploring the effects of language use on intra-EU immigrants' integration.
Aziza Anna-Lee ZIJLSTRA -
The Integration of English Language and Music at Lower Secondary Schools with an Emphasis on the Development of Practical Skills
Marie Stodůlková -
The Integration of Selected Thematic Areas of the Cross-Curricular Subject Environmental Education into English Language Lessons
Alexandra Müllerová -
Interface for Integration of Language Checking Tools to Text Editing Software
Jan Tojnar -
Methodology of Compiling an English Textbook for Future Shop Assistants
Markéta Lilley -
Reflexe vzdělávacích principů J.A. Komenského v učebnicích anglického jazyka
Aneta KRHOVJÁKOVÁ -
Reflexe jako nástroj procesů rozvíjení didaktických znalostí obsahu
Jana Chocholatá -
Komunikační funkce ve výuce češtiny jako druhého jazyka a jejich reflexe ve vybraných učeních materiálech
Dominika HASALOVÁ
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights