K některým problémům receptivní hudebnosti mládeže – Mgr. Pavel Šuranský, Ph.D.
Mgr. Pavel Šuranský, Ph.D.
Doctoral thesis
K některým problémům receptivní hudebnosti mládeže
Concerning several questions of the receptive musicality of youth
Abstract:
Práce se zabývá procesem působením všeobecné hudební výchovy a dalšího hudebního vzdělávání na receptivní výchovu žáků devátých tříd základních škol a kvart nižších stupňů víceletých gymnázií. Stěžejním tématem je sociálně-psychologický jev, efektivita kultivace vkusu a evidentní i latentní hudebnost recipientů. Východiskem výzkumu je teoretická úvaha, že hudební výchova na základních školách a nižších …moreAbstract:
This study examines the process of the effect of general music education and other music education on the receptive education of pupils attending the ninth grade of elementary schools and the fourth grade of middle grammar schools. The central subject matter is the socially-psychological phenomenon of the effectiveness of the cultivation of taste and the evident and latent musicality of the recipients …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 11. 2018
Identifier:
https://is.muni.cz/th/l2ixw/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 1. 2019
- Supervisor: doc. PhDr. Bedřich Crha, CSc.
- Reader: doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D., doc. PaedDr. Miloš Kodejška, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationDoctoral programme / field:
Specialization in Pedagogy / Musical Theory and Pedagogy
Theses on a related topic
-
Výuka rozšířené hudební výchovy ve třídě s dětmi ze sociokulturně znevýhodněného prostředí
Alena KREJČOVÁ -
Active Approach in Music Education: Designing Teaching Materials for CLIL Music Lessons at Lower-Secondary Schools
Tereza Tesarčíková -
Music education and its influence on young learners of English
Veronika Břoušková