Činitelé vedoucí spotřebitelé k ekologicky a společensky zodpovědnému chování – Irena Descubes
Irena Descubes
Disertační práce
Činitelé vedoucí spotřebitelé k ekologicky a společensky zodpovědnému chování
Factors leading consumers to environmentally and socially responsible behaviour
Anotace:
What are the key antecedents, factors and moderators that influence environmentally friendly and socially responsible consumer behaviour? Individual consumers buy products and services not only for their intrinsic satisfactory functionalities. They make their consumption choices also because of specific extrinsic products/service abilities to affirm their lifestyle choice, i.e. enhance their self-concepts …víceAbstract:
What are the key antecedents, factors and moderators that influence environmentally friendly and socially responsible consumer behaviour? Individual consumers buy products and services not only for their intrinsic satisfactory functionalities. They make their consumption choices also because of specific extrinsic products/service abilities to affirm their lifestyle choice, i.e. enhance their self-concepts …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 10. 9. 2009
Identifikátor:
http://www.vse.cz/vskp/eid/33991
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 19. 9. 2012
- Vedoucí: Jindřich Soukup
- Oponent: Jiří Dvořáček, Hana Machková
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/33991
Vysoká škola ekonomická v Praze
Doktorský studijní program / obor:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Práce na příbuzné téma
-
Vietnamese Consumers Behavior Towards Environmentally Friendly Products
Ha Linh Do -
Selected aspects of household consumer behavior in the context of environmental and technological changes
Martin Hlaváček -
Impact of green marketing on consumer behaviour
Alvin George Kumbalandhanam -
The effects of sustainable marketing on customers to consider environmentally conscious product in fashion industry
Selin Senyuva -
Broiler Welfare and the Consumer: Explaining the Citizen-consumer Gap in the Netherlands.
Emmi Suvaal -
Impact of green marketing on consumer behaviour
Alvin George Kumbalandhanam -
Online consumer behaviour of foreigners in the Czech Republic
Karol Juliana Garcia Rivero -
Attitudes towards sustainability: consumer behaviour of Generation Z in tourism
Valeriya Alexanderova