Prokop Švábík

Master's thesis

Technology adoption by Czech consumers

Adopce brýlí pro rozšířenou realitu českými spotřebiteli
Abstract:
Práce se zabývá adopcí brýlí pro rozšířenou realitu v České republice. Konkrétně zkoumá, jaké faktory ovlivňují adopční rozhodnutí spotřebitelů. Na základě existujících adopčních teorií a studií práce představuje ARG model vytvořený speciálně pro tuto technologii. Tento model je následně otestován a jeho kvalita je srovnána s existujícími modely. Na zákaldě tohoto modelu i posbíraných dat práce vyvozuje …more
Abstract:
This thesis utilizes the theories and models of existing technology adoption research based on which it proposes the ARG model, a custom model for study of adoption of the researched technology (augmented reality glasses). This model is then tested by field research using a survey and statistical analysis which evaluates the validity of proposed relationships between individual variables of the model …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 5. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 6. 2023
  • Supervisor: Veronika Motlová
  • Reader: Jana Gašková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/90269

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme:
International Management