Mgr. Matej Žitňanský

Bachelor's thesis

Učení se zkušeností u lidí s Aspergerovým syndromem: interpretativní fenomenologická analýza

How People with Asperger's Syndrome Learn from Experience: Interpretative Phenomenological Analysis
Abstract:
Tato práce se zabývá zkušenostním učením u dospělých lidí s diagnostikovaným Aspergerovým syndromem. Je zaměřena na žitou zkušenost těchto lidí, jejich postoj k experimentování a zkoušení čehokoliv nového. První část popisuje autismus a Aspergerův syndrom z historického hlediska, příznaky a diagnostiku Aspergerova syndromu se zaměřením na sociální stránku a schopnost fungování ve společnosti. Druhá …more
Abstract:
This thesis deals with experiential learning of adults who have been diagnosed with Asperger's syndrome. It focuses on the lived experience of these people, their approach to experimenting and trying new activities. The first section describes autism and Asperger's syndrome within the historical context, symptoms and diagnosis of Asperger's syndrome - with the focus on social dimension and the ability …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 5. 2014
  • Supervisor: doc. Mgr. Radim Šíp, Ph.D.
  • Reader: doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta