Role of culture in the international expansion of IKEA – Daria Pichugina
Daria Pichugina
Bachelor's thesis
Role of culture in the international expansion of IKEA
Role kultury při mezinárodním rozšiřování společnosti IKEA
Abstract:
Role firemní kultury a značky při mezinárodním rozšiřování společností je klíčová. Zdůrazňuje význam silné a rozpoznatelné značky, která oslovuje lidi po celém světě. Společnost IKEA slouží jako vynikající příklad firmy, která dosáhla mezinárodního úspěchu díky své silné firemní kultuře. Jako největší prodejce nábytku na světě představuje expanze IKEA do 62 zemí význam dobře zakotvené firemní kultury …moreAbstract:
The role of corporate culture and brand in the international expansion of companies is crucial. It emphasizes the significance of a strong, recognizable brand that resonates with people globally. IKEA serves as an exemplary company that has achieved international success through its strong corporate culture. Being the world's largest furniture retailer, IKEA's expansion into 62 countries highlights …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 6. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/90957
Thesis defence
- Date of defence: 12. 9. 2023
- Supervisor: Vadim Semenenko
- Reader: Yadira Ixchel Martínez Pantoja
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/90957
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Business-to-Business International New Ventures: Building Brand Awareness Globally Through Entrepreneurial Digital Marketing
Petra Macháčová -
Vstup firmy ASIO spol. s.r.o. na brazilský trh
Jan Štych -
Formy vstupu na zahraniční trh
Zdeněk PILECKÝ -
Postavení Brazílie na světovém trhu sóji
Lucie Černá -
Postavenie Brazílie na svetovom trhu cukru
Klaudia Müllerová -
Koncept cancel culture a jeho vliv na značky
Valerie Gajarská -
Podniková kultura společnosti Dobrá značka
Šárka Holubová -
Firemní kultura ve vybraném podniku
Anna Cahlíková