Ethnic minority education in the United Kingdom and comparison with the Czech Republic – Mgr. Veronika Jelenková
Mgr. Veronika Jelenková
Diplomová práce
Ethnic minority education in the United Kingdom and comparison with the Czech Republic
Ethnic minority education in the United Kingdom and comparison with the Czech Republic
Abstract:
In my diploma thesis, I have explored the position of ethnic minorities in the education system. The work describes the minority education systems of two countries: the United Kingdom and the Czech Republic. It investigates race equality of ethnic minority groups in education. The work is meant for those who are interested in minorities and their representation in the education system.
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 6. 2006
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/kwghy/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 7. 9. 2006
- Vedoucí: prof. Mgr. Milada Franková, CSc.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
JELENKOVÁ, Veronika. \textit{Ethnic minority education in the United Kingdom and comparison with the Czech Republic} Online. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta. 2006. Dostupné z: https://theses.cz/id/rf5hes/. [cit. 2024-04-18].
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Humanitní studia / Anglický jazyk a literatura
Práce na příbuzné téma
-
Representation of Ethnic Minorities of Anglophone Countries in Selected ELT Textbooks Used in Czech Grammar Schools
Eliška Bencová -
Ethnic Minorities in Higher Education in theUSA
Tereza Čubáková -
Vzdělávání domorodých obyvate (Indigenous Peoples Education) Model jazykových hnízd na případu Britské Kolumbie a možnosti jeho využití v českém prostředí
Hana PLZÁKOVÁ -
Enhanced cooperation as a form of differentiated integration in the European Union. A case study of the Rome III and Unitary Patent Regulation
Emma Smit