Bc. Pavlína Vašíčková
Master's thesis
Psychologické základy marketingu
Psychological Foundations of Marketing
Abstract:
Diplomová práce pojednává o psychologických základech marketingu. V teoretické části se zabývá marketingem a psychologií, jejich vzájemnými vztahy, tím, jak se ovlivňují. Dále také využitím psychologických poznatků v marketingu, důležitostí znalosti psychologie pro marketingovou praxi. Další část práce se věnuje psychologickému výzkumu, zejména výzkumným postupům a metodám. Praktická část se zabývá …moreAbstract:
Thesis describes Psychological Foundations of Marketing. The theoretical part deals with marketing and psychology, their relationship, how they interact. It deals with the use of psychological knowledge in marketing and the importance of knowledge of psychology to marketing practice as well. Another part is devoted to psychological research, research practices and methods. The practical part deals …moreKeywords
Psychologie marketing motivace učení vnímání osobnost rozhodování postoje persvaze psychologický výzkum psychologie barev osobnost značky psychologie spotřebitele Psychology Motivation Learning Perception Personality Decision-making Attitudes Persuasion Psychological Survey Psychology of Colors Brand´s Personality Consumers Psychology.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2016
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/bt6xt/
Thesis defence
- Date of defence: 20. 6. 2016
- Supervisor: prof. PhDr. Jiří Straus, DrSc.
- Reader: PhDr. Tereza Vacínová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Vliv reklamy na spotřebitele
Josef Pokorný -
Social and psychological aspects of the influence of stereotypes on the behaviour of consumers on the Russian market
Svetlana Shumilova -
The (Mis)use of Psychology in the Digital Content Creation
Lachin Humbatova -
Preference barev a rysy osobnosti
Zuzana HANUSOVÁ -
Obecné dimenze osobnosti ve vztahu k volbě barev v osobním interiéru
Kristýna Plášková -
Vliv červené a modré barvy kravaty na vnímanou důvěryhodnost
Tomáš Vaněk