Bc. Pavlína Vašíčková

Master's thesis

Psychologické základy marketingu

Psychological Foundations of Marketing
Abstract:
Diplomová práce pojednává o psychologických základech marketingu. V teoretické části se zabývá marketingem a psychologií, jejich vzájemnými vztahy, tím, jak se ovlivňují. Dále také využitím psychologických poznatků v marketingu, důležitostí znalosti psychologie pro marketingovou praxi. Další část práce se věnuje psychologickému výzkumu, zejména výzkumným postupům a metodám. Praktická část se zabývá …more
Abstract:
Thesis describes Psychological Foundations of Marketing. The theoretical part deals with marketing and psychology, their relationship, how they interact. It deals with the use of psychological knowledge in marketing and the importance of knowledge of psychology to marketing practice as well. Another part is devoted to psychological research, research practices and methods. The practical part deals …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 20. 6. 2016
  • Supervisor: prof. PhDr. Jiří Straus, DrSc.
  • Reader: PhDr. Tereza Vacínová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication