Bc. Daniel Krejsa

Bachelor's thesis

Budování obchodní značky. Porovnání teorie a praxe na příkladu budování značky Oskar.

Brand Building. Comparation theory and practice on example of Oskar's brand building.
Abstract:
V této práci jsem se rozhodl ověřit svou hypotézu, že k vybudování úspěšné značky nestačí pouze aplikovat dostupnou teorii do praxe, na příkladu budování značky Oskar. Po úvodu do problematiky značky jsem se zaměřil na značku v Oskarově provedení. V závěru jsem se pokusil zhodnotit podíl teorie na budování značky Oskar a sumarizací dalších přítomných věcí potvrdit svou hypotézu.
Abstract:
In this thesis I decided to verify my hypothesis that to build successful brand is not sufficient to apply available theory into practice. As an example I used the process of building the brand Oskar. After the introduction into brand problems I focused on the fact how Oskar implemented its brand policy. In conclusion I tried to evaluate the share of theory in the brand-building case of Oskar and by …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 6. 2009
  • Supervisor: PhDr. Iva Petrová
  • Reader: Mgr. Matěj Hušek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication