Business opportunities on the fair trade market in France – Charles-Andre Ducruix
Charles-Andre Ducruix
Diplomová práce
Business opportunities on the fair trade market in France
Business opportunities on the fair trade market in France
Anotace:
Cílem práce je nalézt různé podnikatelské příležitosti na francouzském trhu "fair trade". Fair trade, který vznikl v polovině 20. století, je zaměřen na zlepšení obchodních relací výrobců. Od začátku 90. let, fair trade ve Francii silně vzrostl a obchodníci se o něj začali zajímat. Nyní lze identifikovat tři základní součásti tohoto růstu: uvedení nových produktů fair trade na trh, rozvoj nové distribuční …víceAbstract:
The objective of this thesis is to find the different business opportunities on the French fair trade market. Born in the middle of the 20th century, fair trade aims to improve producers' commercial terms. Since the beginning of the 90's, its market in France strongly increased and business owners began to take an interest in it. Nowadays, three growth drivers can be identified: new fair trade products …víceAbstract:
Ce memoire a pour but d'identifier les differentes opportunites entrepreneuriales sur le marche du commerce equitable en France. Nee au milieu du 20eme siecle, cette demarche visant a améliorer les conditions commerciales offertes aux producteurs (essentiellement du Sud), s'est democratisée au cours des annees 90. Cette periode a en effet ete marquee par l'arrivee d'organisations a but lucratif attirees …více
Jazyk práce: francouzština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 9. 2012
Identifikátor:
http://www.vse.cz/vskp/eid/34070
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 22. 11. 2012
- Vedoucí: Ludmila Štěrbová
- Oponent: Paul Marc Collin
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/34070
Vysoká škola ekonomická v Praze
Magisterský studijní program / obor:
Ekonomika a management / International Business - Central European Business Realities
Práce na příbuzné téma
-
Family business in Ukraine – its problems, opportunities and challenges
Valeriia Kabanova -
Family business in native country-its problems, opportunities and challenges
Junyi Xu -
Business opportunities for domestic and foreign companies to enter China's oral care products market
Zhuofan Jiang -
Exploring business opportunities in the markets of Guyana, Suriname, and French Guyana
Anna Iakimova -
Business opportunities of simulators for subsea operations
Jan Dvořák -
Application of Autonomous Driving in Logistics: Challenges, Opportunities and Business Case
Libor Zubatý -
Business Growth Opportunities of SMEs in Emerging Economies: An empirical Survey of Azerbaijani Case
Tahir Karimov -
Business opportunities in relations between the Russian Federation and India
Alina Shapovalenko