Films and TV series as a tool of methodology – Petra Uhlířová
Petra Uhlířová
Diplomová práce
Films and TV series as a tool of methodology
Films and TV series as a tool of methodology
Abstract:
The diploma thesis deals with teaching English with video, especially films and TV series. The theoretical part is focused on methodology, basic techniques and activities connected with video. The goal of the practical part is to raise the theory based on observation and analysis of interviews with groups of students at lower-secondary school. The theory summarizes student's activity and opinion about …víceAbstract:
Zaměření této diplomové práce směřuje do oblasti výuky anglického jazyka s využitím videa, konkrétně filmu a seriálu. V teoretické části se zabývám metodologií výuky, technikami práce s videem a aktivitami s nímž spojené. Cílem praktické části je vytvořit teorii na základě pozorování a analýzy rozhovorů se skupinami žáků druhého stupně základní školy, která odpovídá shrnutí žákovy aktivity a názoru …více
Jazyk práce: ukrajinština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 6. 2010
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 7. 9. 2010
- Vedoucí: Simon Gill
- Oponent: Jaroslava Ivanová
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 30. 6. 2010 dostupné: světu
Univerzita Palackého
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství anglického jazyka a matematiky pro 2. stupeň základních škol
Práce na příbuzné téma
-
Research on scholarship of teaching to support the faculty development of moral education staff in Sichuan Normal University: a grounded theory approach
Bo ZHOU -
A Critical Exploration of Social Well-being and Youth Suicidal Acts in the Sociocultural Context of Sri Lanka: The Role of Social Work
Susantha Kumara Rasnayaka Mudiyanselage -
Implement the Strategic Plan of Educational and Creative Activities of the Faculty of Education, Palacký University in Olomouc
Davide PAVESI -
The attitudes of young people in Shanghai towards the use of their native dialect. A qualitative research study conducted on a group of university students from within the Shanghai Municipality.
Tomáš Hlinka -
Rozvoj komunikace u dětí s poruchou autistického spektra
Dita Haderková -
Video as a Motivational Factor in Teaching and Learning English
Zuzana Bzonková -
Video jako motivační prostředek pro výuku exaktních předmětů
Jiří NOŘINSKÝ -
Research on the development trend of short video marketing based on Tiktok
Jingyu Kang
Název
Vložil
Vloženo
Práva