Antikonsumerismus v sociální reklamě na příkladu Banksyho díla Jesus Christ with Shopping Bags – Bc. Vít Daněk
Bc. Vít Daněk
Master's thesis
Antikonsumerismus v sociální reklamě na příkladu Banksyho díla Jesus Christ with Shopping Bags
Anticonsumerism in social advertising on the example of Banksy's work Jesus Christ with Shopping Bags
Abstract:
Diplomová práce pojednává o antikonzumerismu v sociální reklamě na příkladu interpretace Banksyho street artového díla s názvem Jesus Christ with shopping bags. Práce analyzuje a vyhodnocuje fenomén konzumní společnosti a antikonzumerismu. Pomocí sémiotických a naratologických struktur odhaluje postoje zaujímané autorem. Cílem práce je popsat Banksyho antikonzumní sociální reklamu a odhalit a reflektovat …moreAbstract:
The diploma thesis deals with anticonzumerism in social advertising on the example of the interpretation of Banksy's street art work called Jesus Christ with shopping bags. The work analyzes and evaluates the phenomenon of consumer society and anticonzumerism. Using semiotic and narratological structures reveals the attitudes taken by the author. The aim of the thesis is to describe Banksy's anti-consumption …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2022
Thesis defence
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
DANĚK, Vít. \textit{Antikonsumerismus v sociální reklamě na příkladu Banksyho díla Jesus Christ with Shopping Bags}. Online. Master's thesis. Zlín: Tomas Bata University in Zlín, Faculty of Multimedia Communications. 2022. Available from: https://theses.cz/id/rijly9/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Daněk, Vít. Antikonsumerismus v sociální reklamě na příkladu Banksyho díla Jesus Christ with Shopping Bags. Zlín, 2022. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikacíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of Multimedia CommunicationsMaster programme / field:
Media and Communication Studies / Marketing Communications
Theses on a related topic
-
Pomazánkové máslo a regulace EU: autenticita, nacionalismus a politický konflikt
Markéta Vítová -
BANKSY Diskurzivní repertoáry obsažené v díle streetartového umělce vystupujícího pod pseudonymem Banksy
Vladimír LEDERER -
BANKSY Diskurzivní repertoáry obsažené v díle streetartového umělce vystupujícího pod pseudonymem Banksy
Vladimír LEDERER -
Příprava, organizace a management výstavy Banksy in Prague - the Immersive Experience. Případová studie.
Monika Brejchová -
Banksy a jeho umelecká reakcia na izraelsko-palestínsky konflikt (interpretácia mediálnych streetartových produktov z rokov 2005 a 2007)
Monika Bellová