Martin Kučaba

Master's thesis

Dopady greenwashingu na nákupní intence a důvěru spotřebitelů ve značku v cestovním ruchu

Impacts of Greenwashing on Consumer Purchase Intentions and Trust in Consumer Brands in Tourism
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou greenwashingu v cestovním ruchu, jeho dopady na nákupní intence a důvěru spotřebitelů ve značku. Práce je rozdělena do teoretické a praktické části. Teoretická část poskytuje komplexní pohled na současné trendy v turistickém ruchu, poukazuje na environmentální výzvy v tomto odvětví a vysvětluje důvody, proč některé společnosti využívají environmentální tématiku …more
Abstract:
This thesis addresses the issue of greenwashing in tourism, its impacts on consumer purchase intentions, and trust in consumer brands. The thesis is divided into two parts. Theoretical and practical part. The theoretical part provides a comprehensive outlook on current trends in tourism, highlights environmental challenges in the industry, and explains why some companies use environmental themes in …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 6. 2024
  • Supervisor: Michal Novák
  • Reader: Vladislav Bína

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/92607