Dopady greenwashingu na nákupní intence a důvěru spotřebitelů ve značku v cestovním ruchu – Martin Kučaba
Martin Kučaba
Master's thesis
Dopady greenwashingu na nákupní intence a důvěru spotřebitelů ve značku v cestovním ruchu
Impacts of Greenwashing on Consumer Purchase Intentions and Trust in Consumer Brands in Tourism
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou greenwashingu v cestovním ruchu, jeho dopady na nákupní intence a důvěru spotřebitelů ve značku. Práce je rozdělena do teoretické a praktické části. Teoretická část poskytuje komplexní pohled na současné trendy v turistickém ruchu, poukazuje na environmentální výzvy v tomto odvětví a vysvětluje důvody, proč některé společnosti využívají environmentální tématiku …moreAbstract:
This thesis addresses the issue of greenwashing in tourism, its impacts on consumer purchase intentions, and trust in consumer brands. The thesis is divided into two parts. Theoretical and practical part. The theoretical part provides a comprehensive outlook on current trends in tourism, highlights environmental challenges in the industry, and explains why some companies use environmental themes in …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2024
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/92607
Thesis defence
- Date of defence: 7. 6. 2024
- Supervisor: Michal Novák
- Reader: Vladislav Bína
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KUČABA, Martin. \textit{Dopady greenwashingu na nákupní intence a~důvěru spotřebitelů ve značku v cestovním ruchu}. Online. Master's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2024. Available from: https://theses.cz/id/rkqtpx/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/92607
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Management
Theses on a related topic
-
Consumer Behavior in the Sharing Economy – Airbnb Consumer Adoption Factors
Leonor de Almeida Santos Sobreira -
Attitudes towards sustainability: consumer behaviour of Generation Z in tourism
Valeriya Alexanderova -
The role of digital and social media marketing in consumer behaviour
Alina Koltykova -
Fenomén stárnutí populace a jeho vliv na cestovní ruch
Barbora Bučková -
Cestovní ruch v době pandemie COVID-19: změny, trendy, výzvy
Lucia Čanigová -
Attitudes towards sustainability: consumer behaviour of Generation Z in tourism
Valeriya Alexanderova -
Vliv sociálních sítí na nákupní chování spotřebitele vín ve vazbě na cestovní ruch
Šárka Vanková -
Vliv bezpečnostní situace na chování účastníků cestovního ruchu (výjezdový cestovní ruch)
Hana Dytrychová