Evaluace vybraných jazykových učebnic z pohledu genderu a mizení příkladů podporujících konzervativní hodnoty – Bc. Andrea Ječmínková
Bc. Andrea Ječmínková
Master's thesis
Evaluace vybraných jazykových učebnic z pohledu genderu a mizení příkladů podporujících konzervativní hodnoty
Selected Language Textbook Evaluation from the Gender Perspective and Vanishing of Examples Promoting Conservative Values
Abstract:
Anotace Učebnice jako didaktický nástroj přenosu informací ve výuce i mimo ni představují jedno ze zásadních médií při předávání hodnot a společenských norem. Genderové zatížení učebnic znesnadňuje studentům a studentkám správné osvojení těchto norem. Cílem této diplomové práce s názvem Analýza vybraných jazykových učebnic z pohledu gender a mizení příkladů podporujících konzervativní hodnoty se zabývá …moreAbstract:
Textbooks as a didactic media for information transfer play an important role in the classroom, as well as outside it when transfering social values and norms. This diploma thesis Analysis of Selected Language Textbooks and Vanishing of Examples Promoting Conservative Values focuses on English language textbooks and its representation of gender stereotypes, gender identity and gender neutral language …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 1. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/gixro/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 9. 2014
- Supervisor: Mgr. Roman Švaříček, Ph.D.
- Reader: Mgr. Kateřina Trnková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
JEČMÍNKOVÁ, Andrea. \textit{Evaluace vybraných jazykových učebnic z pohledu genderu a mizení příkladů podporujících konzervativní hodnoty}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2014. Available from: https://theses.cz/id/rky9nu/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Education / Social Education and Counselling
Theses on a related topic
-
Metodická podpora pro vývoj softwaru ve zdravotnictví
Marek Tomaštík -
Analýza genderové korektnosti učebnic občanské výchovy pro šestý ročník základní školy
Nikola HÜBLOVÁ -
Srovnání učebnic občanské výchovy z hlediska genderové korektnosti
Sandra BONKOVÁ -
Genderová korektnost vybraných učebnic pro základní a střední školy
Žaneta Častulíková -
Analýza učebnic fyziky z hlediska genderu
Tereza RUSKOVÁ -
Gender v jazyce a učebnici
Pavel Vyroubal -
Science = Male, Arts = Female, but I am the Exception: Studies on Gender Stereotypes of the Counter Subject Gender Stereotypes College Students
Chunyan LIU -
Gender Stereotypes in Fairytales: Cinderella
Jana Poskerová