Bc. Kateřina BOROVKOVÁ
Master's thesis
Žena jako ideální objekt v reklamě
Woman as an ideal object in advertising
Abstract:
Práce se věnuje pozici ženy ve společnosti z hlediska konzumentské volby a "mýtu krásy". Nejprve představuji konzumní kulturu jako systém nového přístupu ke zboží. Poté charakterizuji roli ženy v rámci této kultury, zmiňuji problematiku "mýtu krásy" a disciplinace ženského těla, čímž se dostávám k časopisům pro ženy jako prvořadým aktérům této normativní praxe. Posléze představuji způsoby reprezentace …moreAbstract:
This thesis is about the position of women in our society in terms of consumer choice and the "beauty myth". Firstly I present consumer culture as a system of a new approach to the goods. Afterwards I characterize the role of a woman in this kind of culture, I mention the problems associated with the "beauty myth" and disciplination of woman´s body which lead me to women´s magazines as primary actors …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2011
Identifier:
170100
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Pavel Zahrádka, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
BOROVKOVÁ, Kateřina. Žena jako ideální objekt v reklamě. Olomouc, 2011. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 30. 06. 2011
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Filozofická fakultaPALACKÝ UNIVERSITY IN OLOMOUC
Philosophical FacultyMaster programme / field:
Media and Communication Studies / Medial Studies
Theses on a related topic
-
Ideál ženské krásy v reklamních sděleních
Kateřina BOROVKOVÁ -
Ideál ženské krásy v reklamních sděleních
Kateřina BOROVKOVÁ
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights
Theses rlhe94 rlhe94/2
30/6/2011