Sebastian Ďurka
Master's thesis
Exploring Love Brands Among Young Czechs
Zkoumání Love Brands mezi mladými Čechy
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá konceptualizací, determinanty a důsledky fenoménu "brand love" u mladých Čechů ve věku 18 až 25 let. Přestože je tento koncept hojně využíván marketingovými odborníky, dosud nebyl teoreticky uceleně definován. Současně se láska k značce stává předmětem různorodých akademických pohledů a kritik ze strany vědců a marketingových profesionálů. Tento kvalitativní výzkum zkoumá …moreAbstract:
This Master's thesis explores the conceptualisation, antecedents, and outcomes of brand love among young Czechs aged 18 to 25. Despite the widespread use among marketers, a clear theoretical consensus remains unestablished. At the same time, brand love has become a subject of diverse academic views and criticism from scholars and marketing professionals. This qualitative research explores the conceptualisation …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 5. 2024
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/93461
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2024
- Supervisor: Miroslav Karlíček
- Reader: Tomáš Hrivnák
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/93461
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
International Management
Theses on a related topic
-
Consumer Behavior in the Sharing Economy – Airbnb Consumer Adoption Factors
Leonor de Almeida Santos Sobreira -
Attitudes towards sustainability: consumer behaviour of Generation Z in tourism
Valeriya Alexanderova -
The role of digital and social media marketing in consumer behaviour
Alina Koltykova -
Komparativní zkoumání postojů mladých Čechů a Rusů k reklamě
Maria Mudzhikova -
Brand Attachment through Lovemarks
Anastasiya Morozova