Sebastian Ďurka

Master's thesis

Exploring Love Brands Among Young Czechs

Zkoumání Love Brands mezi mladými Čechy
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá konceptualizací, determinanty a důsledky fenoménu "brand love" u mladých Čechů ve věku 18 až 25 let. Přestože je tento koncept hojně využíván marketingovými odborníky, dosud nebyl teoreticky uceleně definován. Současně se láska k značce stává předmětem různorodých akademických pohledů a kritik ze strany vědců a marketingových profesionálů. Tento kvalitativní výzkum zkoumá …more
Abstract:
This Master's thesis explores the conceptualisation, antecedents, and outcomes of brand love among young Czechs aged 18 to 25. Despite the widespread use among marketers, a clear theoretical consensus remains unestablished. At the same time, brand love has become a subject of diverse academic views and criticism from scholars and marketing professionals. This qualitative research explores the conceptualisation …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 5. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 6. 2024
  • Supervisor: Miroslav Karlíček
  • Reader: Tomáš Hrivnák

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/93461

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme:
International Management