Matematika pro nevidomé: počítačová podpora výuky a návrh české osmibodové normy – Bc. Richard Šimek
Bc. Richard Šimek
Master's thesis
Matematika pro nevidomé: počítačová podpora výuky a návrh české osmibodové normy
Mathematics for the blind: Computer support of the classwork and proposition of a Czech eight-dot norm
Abstract:
Možnosti nevidomých v oblasti počítačové editace textů s matematickou symbolikou jsou značně omezené. V České republice brání většímu využití potenciálu informačních technologií ve výuce matematiky především neexistence standardu pro její zápis a také absence sofistikovaného nástroje, jenž by těžce zrakově postiženým nabízel vhodné kompenzační funkce. Cílem této práce bylo vytvořit návrh české matematické …moreAbstract:
The goal of this thesis was to create a proposition of the Czech eight-dot Braille standard for writing mathematics. At the same time the Czech edition of a specialized editor called Lambda (Linear Access to Mathematics for Braille Devices and Audio-synthesis) was introduced.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 5. 2008
Identifier:
https://is.muni.cz/th/av1c9/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 7. 2008
- Supervisor: doc. RNDr. Ivan Kopeček, CSc.
- Reader: RNDr. Jaromír Plhák, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŠIMEK, Richard. \textit{Matematika pro nevidomé: počítačová podpora výuky a návrh české osmibodové normy}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Informatics. 2008. Available from: https://theses.cz/id/rm76fa/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasaryk University
Faculty of InformaticsMaster programme / field:
Applied Informatics / Applied Informatics
Theses on a related topic
-
Didaktické pomůcky do výuky matematiky pro 1. ročník
Veronika Horáková -
Pomůcky pro podporu výuky matematiky pro žáka se speciálními potřebami
Dominika KUTNOHORSKÁ -
Využití origami pro usnadnění porozumění vybraným tématům matematiky na 1. stupni ZŠ
Eliška Tušlová -
Výuka matematiky pro ukrajinské žáky na české základní škole
Olga TKACHOVA -
Učebnice matematiky pro 8. ročník ZŠ a jejich připravenost pro distanční výuku
Nikola BRŮŽKOVÁ -
Netradiční úlohy ve výuce matematiky pro žáky sedmého ročníku základních škol
Jaroslav KAŠPAR -
Možnosti využití ICT při samostudiu či online výuce matematiky pro středoškolské studenty a učitele
Kateřina Haniková -
Moderní forma výuky matematiky pro 7. třídu základní školy
Nikol RUSNOKOVÁ