Klára GAJDOVÁ

Bachelor's thesis

Dětské prekoncepty elementárních přírodovědných pojmů

Childrens´ preconceptions of elementary scientific terms
Abstract:
Má bakalářská práce se zabývá prekoncepty dětí. Konkrétně dětí předškolních 3-4 letých a 6-7 letých. Zaměřuje se na dětské prekoncepty o vodě a její ochraně. Teoretická část popisuje konstruktivismus, osobnost dítěte ve vztahu k prekonceptům, dětský vývoj a rozdíly mezi jednotlivými věkovými skupinami. Dále se zabývá rolí učitele v konstruktivistické výuce. Popíši také vodu a její charakteristiku a …more
Abstract:
My bachelor´s thesis deals with children´s preconceptions. Especially preschool children aged 3-4 years and 6-7 years. Its focuses on children´s preconceptions about water and its protection. Theoretical part describes constuctivism, children´s personality in relation to preconceptions, child development and differences between age groups. It also examines the role of the teacher in constructive teaching …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 4. 2013
Accessible from:: 5. 4. 2013

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Ondřej Šimik, PhD.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

GAJDOVÁ, Klára. Dětské prekoncepty elementárních přírodovědných pojmů. Ostrava, 2013. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 5.4.2013

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 5. 4. 2013 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakulta

University of Ostrava

Pedagogical Faculty

Bachelor programme / field:
Specialization - Pedagogy / Teaching at Pre-School Level