Denisa Krejzlíková

Bachelor's thesis

Srovnání marketingového mixu nápojů Coca-Cola a Kofola

Comparison of Marketing Mix of Drinks Coca-Cola and Kofola
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá marketingovým mixem nápojů Coca-Cola a Kofola. Cílem práce je porovnat marketingový mix těchto nápojů a navrhnout doporučení na jejich zlepšení. Práce se nejdříve věnuje definici marketingu, marketingovému prostředí a jednotlivým částem marketingového mixu, který zahrnuje produkt, cenu, distribuci a komunikaci. Následně jsou představeny nápoje Coca-Cola a Kofola a srovnány …more
Abstract:
This bachelor’s thesis deals with the marketing mix of drinks Coca-Cola and Kofola. The aim of this thesis is to compare marketing mix of these drinks and to suggest recommendations for their improvement. First, the focus is on a definition of terms like marketing, marketing environment and all the parts of the marketing mix that includes product, price, place and promotion. Drinks Coca-Cola and Kofola …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 2. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 1. 2021
  • Supervisor: Elvíra Čermáková
  • Reader: Přemysl Průša

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/81867