Srovnání marketingového mixu nápojů Coca-Cola a Kofola – Denisa Krejzlíková
Denisa Krejzlíková
Bachelor's thesis
Srovnání marketingového mixu nápojů Coca-Cola a Kofola
Comparison of Marketing Mix of Drinks Coca-Cola and Kofola
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá marketingovým mixem nápojů Coca-Cola a Kofola. Cílem práce je porovnat marketingový mix těchto nápojů a navrhnout doporučení na jejich zlepšení. Práce se nejdříve věnuje definici marketingu, marketingovému prostředí a jednotlivým částem marketingového mixu, který zahrnuje produkt, cenu, distribuci a komunikaci. Následně jsou představeny nápoje Coca-Cola a Kofola a srovnány …moreAbstract:
This bachelor’s thesis deals with the marketing mix of drinks Coca-Cola and Kofola. The aim of this thesis is to compare marketing mix of these drinks and to suggest recommendations for their improvement. First, the focus is on a definition of terms like marketing, marketing environment and all the parts of the marketing mix that includes product, price, place and promotion. Drinks Coca-Cola and Kofola …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 2. 2020
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/81867
Thesis defence
- Date of defence: 19. 1. 2021
- Supervisor: Elvíra Čermáková
- Reader: Přemysl Průša
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/81867
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Marketingový komunikační mix vybraného pivovaru.
Martina Lachmanová -
Digital marketing plan for a book using service-oriented marketing mix
Silvia Nagyová -
Marketing; Marketing Communication; Communication mix; communication campaig
Martin Janků -
Marketingový mix a strategický marketing ve vybraných službách
Jan Slanec -
Marketingový mix vo vybraných vinárstvach Malokarpatských vinohradov
Petra Klemová -
Bankový marketing, základné zásady, súvislosti, marketingový mix a postup vybranej komerčnej banky v SR
Boris Rezník -
Marketingový mix Still Create s.r.o.
Natália Šestáková -
Marketingový mix vybrané společnosti
Darina Hojstričová