Mgr. Michaela BALARINOVÁ

Master's thesis

Genderová identita v českých médiích

Gender identity in Czech medida
Abstract:
V současné době se na formování genderové identity podílejí média, která jsou pod tlakem marketingu a zadavatelů inzerce. S tvorbou genderových identity souvisí teorie mediální konstrukce reality a teorie vzorů. Nedokonalý a za-staralý patriarchální systém nedokázal reagovat na ženskou emancipaci, proto se 20. století objevuje pojem krize mužské identity. Možné řešení se objevilo v konceptu nového …more
Abstract:
In current epoch the gender identity is shaped by media which are under pres-sure of marketing and advertisers. There are two medial theories which relate to construction of gender identity: Medial construction of social reality and Role models. Defective and elderly patriarchy failed to reply the emancipation of women, therefore the concept of men in cisis comes out. The possible solution appears …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2007
Accessible from:: 20. 4. 2007
Identifier: 4888

Thesis defence

  • Date of defence: 4. 6. 2007
  • Supervisor: Mgr. Svatava Navrátilová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

BALARINOVÁ, Michaela. Genderová identita v českých médiích. Zlín, 2007. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 20. 04. 2007

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 20. 4. 2007 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plný text práce je k dispozici v elektronické podobě.