Bc. Lucia Candráková

Master's thesis

Klamavá reklama

Misleading Advertising
Abstract:
Předkládaná diplomová práce se zabývá tématem klamavé reklamy. V rámci teoretické části je nejprve analyzována česká úprava práva nekalé soutěže, jehož je klamavá reklama součástí. Jedná se především o nutný vstup do problematiky tak, aby bylo možné přistoupit k samotné analýze klamavé reklamy. Poté je již vymezen pojem klamavé reklamy a pojmosloví související. Práce se dotýká jak českého právního …more
Abstract:
This diploma thesis deals with the issue of misleading advertising. In the theoretical part, the Czech regulation of unfair competition, which is the part of misleading advertising, is analyzed. This is essentially a necessary input into the the issue to proceed into the analysis of misleading advertising. Then, the notion of misleading advertising and related terminology, are already defined. This …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 6. 2014
  • Supervisor: JUDr. Radim Pastrňák, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Ladislav Lašek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication