Bc. Lucie Špačková, DiS.

Bachelor's thesis

Možnosti zvýšení vytíženosti hotelů v ČR pomocí úprav marketingového mixu

Possibilities of increasing the hotels occupancy in the Czech Republic by adjusting the marketing mix
Abstract:
Cílem naší práce je analyzovat možnosti zvýšení vytíženosti hotelů v ČR pomocí úprav marketingového mixu a taktéž stanovit obecná doporučení, která pomohou hotelům navýšit jejich vytíženost. V návaznosti na cíl jsme stanovili dvě hypotézy, které se týkají cenotvorby a produktové inovace. Hypotézy budeme vyhodnocovat na základě primárního a sekundárního výzkumu. V práci využijeme metody dedukce, dotazování …more
Abstract:
Our thesis aims to analyze the possibilities of increasing the occupancy of hotels in the Czech Republic by adjusting the marketing mix and tactical determination of municipal recommendations, which helped hotels increase their occupancy. Following the goal, we set two hypotheses that relate to pricing and product innovation. We will evaluate the hypotheses based on primary and secondary research. …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 1. 6. 2021
  • Supervisor: doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.
  • Reader: doc. Mgr. Ing. Karel Chadt, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v Praze

Institute of Hospitality Management in Prague

Bachelor programme / field:
Hospitality Management, Tourism and Marketing / Tourism