Bc. Pavlína Tichá
Bachelor's thesis
Sebepojetí dítěte předškolního věku
Self-concept of a preschool child
Abstract:
Bakalářská práce „Sebepojetí dítěte předškolního věku“ se zabývá zjištěním dětského sebepojetí v oblastech studijního, sociálního a emočního sebepojetí a mírou jeho pozitivity či negativity. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část práce popisuje charakteristiku dítěte předškolního věku, vysvětluje pojem sebepojetí a jeho vývoj v průběhu života a dále se zaměřuje na rozvoj …moreAbstract:
The bachelor thesis „Self-concept of a preschool child“ deals with degree of positive or negative self-conceptions of preschool children in academic, social and emotional domains. The thesis consists of a theoretical and an empirical part. The theoretical part describes characteristics of preschool children, explains the term “self-concept” and its development through child’s life. There is also defined …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/evd9w/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 5. 2017
- Supervisor: PhDr. Mgr. Iva Žaloudíková, Ph.D.
- Reader: Mgr. Tereza Škubalová, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Pre-school and After-school Education / Pre-school Teacher Training
Theses on a related topic
-
Pozitivní sebehodnocení jako součást předškolní výuky
Jana Kroupová -
Jáství a problém svobodného rozhodování
Ondřej FRYDRYCH -
Tradiční filosofické koncepce jáství a jejich psychologická kritika
Irena Straková