Bc. Michael Franěk

Bachelor's thesis

Analýza změny příběhu a uživatelské responze při změně média mezi knihou a digitální hrou - Assasin's Creed

Story and user experience change with media transformation between book and digital game - Assasin's Creed
Abstract:
Bakalářská práce komparuje dvě formy média – digitální hru a knihu. Pro komparaci byl zvolen herní titul Assassin's Creed: Černá vlajka (2013). Komparace je provedena na základě teorií Luce Hermana a Barta Vervaecka, kteří vychází z teorie o literatuře vytvořenou G. Genettem. Teoretická část pojednává o čtyřech celcích pro komparaci, přičemž poslední z nich je rozdělen na dva. Těmito celky je čas, …more
Abstract:
This bachelor thesis compare two forms of media – digital game and novel. For the comparation was chosen game Assassin´s Creed: Black flag (2013). Comparation theory is based on literature theory which is described by G. Genette, but Luc Herman and Bart Vervaeck rewrited this theory and it can be applied to any narrative work. The theoretical part is divided into four parts. This section is time, characterization …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 6. 2018
  • Supervisor: Mgr. et Mgr. Zdeněk Záhora
  • Reader: Mgr. Bc. Silvester Buček

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Bachelor programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Theory of Interactive Media