Analýza změny příběhu a uživatelské responze při změně média mezi knihou a digitální hrou - Assasin's Creed – Bc. Michael Franěk
Bc. Michael Franěk
Bachelor's thesis
Analýza změny příběhu a uživatelské responze při změně média mezi knihou a digitální hrou - Assasin's Creed
Story and user experience change with media transformation between book and digital game - Assasin's Creed
Abstract:
Bakalářská práce komparuje dvě formy média – digitální hru a knihu. Pro komparaci byl zvolen herní titul Assassin's Creed: Černá vlajka (2013). Komparace je provedena na základě teorií Luce Hermana a Barta Vervaecka, kteří vychází z teorie o literatuře vytvořenou G. Genettem. Teoretická část pojednává o čtyřech celcích pro komparaci, přičemž poslední z nich je rozdělen na dva. Těmito celky je čas, …moreAbstract:
This bachelor thesis compare two forms of media – digital game and novel. For the comparation was chosen game Assassin´s Creed: Black flag (2013). Comparation theory is based on literature theory which is described by G. Genette, but Luc Herman and Bart Vervaeck rewrited this theory and it can be applied to any narrative work. The theoretical part is divided into four parts. This section is time, characterization …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2018
Identifier:
https://is.muni.cz/th/fgned/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2018
- Supervisor: Mgr. et Mgr. Zdeněk Záhora
- Reader: Mgr. Bc. Silvester Buček
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
FRANĚK, Michael. \textit{Analýza změny příběhu a uživatelské responze při změně média mezi knihou a digitální hrou - Assasin's Creed}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2018. Available from: https://theses.cz/id/rsfz3f/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Theory of Interactive Media