Bc. Lucie Drncová

Bachelor's thesis

Využití typologie osobnosti pro segmentaci trhu a marketingový výzkum

The use of personality typology for market segmentation and marketing research
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na tržní segmentaci, zdůrazňuje důležitost a využití typologie osobnosti v marketingovém výzkumu. Teoretická část popisuje nejčastěji používaná segmentační kritéria. Shrnuje některé typologie osobnosti významných psychologů, které jsou důležité pro pochopení spotřebního chování. Práce dále uvádí typologie životního stylu a jejich význam v utváření cílových skupin. V praktické …more
Abstract:
Bachelor thesis focuses on market segmentation, emphasizes the importance and use of personality typology in marketing research. The theoretical part describes the most commonly used segmentation criteria. Bachelor thesis describes some important personality typology of psychologists, which are important for understanding consumer behaviour. Thesis also states typology of lifestyle and their importance …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 20. 6. 2011
  • Supervisor: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
  • Reader: PhDr. Jiří Němec

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní