Erotika a sex v reklamních sděleních a jejich etičnost – Bc. Darya Verteletskaya
Bc. Darya Verteletskaya
Bachelor's thesis
Erotika a sex v reklamních sděleních a jejich etičnost
Erotics and Sex in Advertisement and its Ethical Aspect
Abstract:
Bakalářská práce obsahuje výzkum a analýzu současných a historických reklamních praktik, konkrétně použití elementů sexu a erotiky v reklamních sděleních. Práce obsahuje teoretická východiska, zejména definice etiky a morálky, stanovení hranice mez etickým a vulgárním obsahem, příklady precedentů neetické a nemorální reklamy v minulosti. Pojednává o historii reklamy v kontextu praktik použití elementů …moreAbstract:
Bachelor thesis includes research and analysis of current and historical advertising practices containing sex and erotic elements in advertising. Thesis includes theoretical background, particularly of ethics and morality, determination and ethical boundaries limits, vulgarity, examples of precedents of unethical and immoral advertising in the past and in the modern ads. It discusses the history of …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2014
Identifier:
http://is.vsh.cz/th/12306/vsh_b/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 6. 2014
- Supervisor: prof. PhDr. Libor Pavera, CSc.
- Reader: PhDr. Jaroslav Holoubek
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v PrazeInstitute of Hospitality Management in Prague
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication in the Service Industry
Theses on a related topic
-
Ochrana spotřebitele ve finančních službách
Jacqueline Houdková -
The Use and Impact of Advertising on Social Campaigns
Violina Radeva -
Printed Chocolate Advertising: Discourse Analysis
Anna Mabbettová -
International Legal Framework for the Regulation of Misleading Advertising of Dietary Supplements on Social Media: Consumer Protection and Prevention of Nutrition Misinformation
Tereza Bártová -
Klamavá reklama
Jana Šmejkalová -
Postoj spotřebitelů k self repair - opravování produktů vlastními silami
Tereza Olšová -
Chování a postoj spotřebitelů k welfare vánočních kaprů
Andrea Piknová -
Koncept subscription v automotive: postoj spotřebitelů k on-demand features coby prvkům výbavy automobilů
Pavlína Červenková