Genetická struktura populací ohrožených horských druhů vrb (Salix spp.) – Bc. Michal SOCHOR
Bc. Michal SOCHOR
Master's thesis
Genetická struktura populací ohrožených horských druhů vrb (Salix spp.)
Genetic population structure of endangered willow species (Salix spp.)
Abstract:
Horské vrby v ČR představují skupinu ohrožených druhů se zajímavou fylogeografií a zároveň také reprodukčními strategiemi, určujícími ekologické a genetické charakteristiky jejich populací. Jako dva modelové druhy byly vybrány S. daphnoides Vill., pro studium struktury populací na okraji přirozeného rozšíření pod výrazným anthropickým tlakem, a Salix lapponum L., pro studium genetické diverzity populací …moreAbstract:
Mountainous willows represent rare and endangered species. Their phylogeography and reproduction strategies interestingly influence their population structure. We therefore have chosen two model species - i) Salix daphnoides Vill. from the Beskydy mountains as a species with marginal populations in the Czech Republic under strong human influence and ii) Salix lapponum L. from the Krkonoše mountains …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 8. 2011
Accessible from:: 8. 8. 2011
Thesis defence
- Date of defence: 7. 9. 2011
- Supervisor: RNDr. Radim Jan Vašut, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
SOCHOR, Michal. Genetická struktura populací ohrožených horských druhů vrb (Salix spp.). Olomouc, 2011. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Přírodovědecká fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 08. 08. 2011
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 8. 8. 2011 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Přírodovědecká fakultaPALACKÝ UNIVERSITY IN OLOMOUC
Faculty of ScienceMaster programme / field:
Biology / Botany
Theses on a related topic
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights