Reklama jako zjawisko językowe (na przykładzie polskich spotów reklamowych) – Bc. Krystian Szynder
Bc. Krystian Szynder
Bachelor's thesis
Reklama jako zjawisko językowe (na przykładzie polskich spotów reklamowych)
Advertisement As a Language Phenomenon (Based on Examples of Polish Advertisement Spots)
Abstract:
Polish television advertisement and its language is the main subject of this work. Advertisement has its own goals, which are mostly achieved thanks to language. This work refers to language assets used by advertisers to influence the recipient. I tried to find out if advertisement can be percieved as a seperate style by comparing it to other styles.Abstract:
Tématem této práce je polská televizní reklama a hlavně jazyk, který používá. Reklama má určité cíle, kterých je nejčastěji dosaženo právě pomocí jazyka. Tato práce se pokouší poukázat na jazykové prostředky, které tvůrci reklam používají s cílem ovlivnit příjemce. Srovnáním s jinými styly jsem se snažil najít odpověď na otázku, zda je možno reklamu vnímat jako samostatný styl.
Language used: Polish
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 2. 2008
Identifier:
https://is.muni.cz/th/mnuqq/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 2. 2008
- Supervisor: Mgr. Roman Madecki, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / Polish Language and Literature
Theses on a related topic
-
Reklama - její typy a jazykové prostředky
Pavlína Zouharová -
Jazyk přesvědčování v reklamě
Lucie Holubičková -
I giochi di parole negli slogan pubblicitari
Lenka Bělašková -
Jazyk přesvědčování v reklamě
Miroslav Jobák -
Propagační spot s animovanými prvky o oboru Textilní tvorba
Tomáš Žukovský -
ZOO Ostrava jako hot spot biodiverzity mechorostů v průmyslové oblasti
Sarah STACHOVÁ -
Analýza potenciálu a přínos instrumentu Spot Bitcoin ETF
Ivan Liashenko -
Podnikatelský záměr - Offline spot
Jiří Tulajdan