Zákaznické vnímání a postoje k obchodnímu modelu předplatného v oblasti internetových nákupů – Martin Rampa
Martin Rampa
Master's thesis
Zákaznické vnímání a postoje k obchodnímu modelu předplatného v oblasti internetových nákupů
Customer perceptions and attitudes towards the subscription business model in online shopping
Abstract:
Cílem této kvalifikační práce je výzkum zákaznického vnímání a postojů k obchodnímu modelu předplatného v oblasti internetových nákupů v českém prostředí, které zákazník zaujímá vůči konkrétním situacím během čerpání předplacené služby. Dílčím cílem je také popis konkrétních výhod, nevýhod a potenciálních rizik. Úvodní oddíl práce se formou literární rešerše věnuje okolnostem, které vedou k pravidelnému …moreAbstract:
The aim of this qualification thesis is to research and assess customer perceptions and attitudes towards the subscription business model in e-commerce shopping on the Czech market which they take towards specific situations during the use of a subscription service. A sub-objective is also the description of specific advantages, disadvantages, and potential risks. The introductory section of the thesis …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 5. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/90258
Thesis defence
- Date of defence: 8. 6. 2023
- Supervisor: Václav Stříteský
- Reader: Jan Mareš
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
RAMPA, Martin. \textit{Zákaznické vnímání a postoje k obchodnímu modelu předplatného v oblasti internetových nákupů}. Online. Master's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2023. Available from: https://theses.cz/id/rz4nfr/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/90258
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Management
Theses on a related topic
-
Innovations in the Automotive Industry - Implications for management, the subscription model as a new business model and the mobility of the future.
Matthias Achim Teichert -
Obchodní model předplatného
Aneta ZÁRUBOVÁ -
Komparace obchodních modelů streamovacích společností využívající příjmový model předplatného
Mikoláš Voborský -
The application of a subscription-based business model in the food and beverage industry
Aiman Al Masani -
Innovations in the Automotive Industry - Implications for management, the subscription model as a new business model and the mobility of the future.
Matthias Achim Teichert -
The application of a subscription-based business model in the food and beverage industry
Aiman Al Masani -
Analýza a návrh implementace business modelu předplatného
Andrea Dlouhá -
Obchodní model předplatného
Aneta ZÁRUBOVÁ