Bc. Věra Smutná

Master's thesis

Specifické poruchy učení jako determinující faktor sebehodnocení dětí

Specific Learning Disabilities as a Determining Factor in Self-Evalution of Children
Abstract:
Anotace: Diplomová práce se zabývá teoretickými příčinami vzniku specifických poruch učení ve vztahu k sebehodnocení žáků se specifickou poruchou učení na střední odborné škole a středních odborných učilištích. Prezentuje výzkumná šetření v oblasti sebehodnocení žáků se specifickou poruchou učení v období adolescence. Výzkumná část se zabývá problematikou rozdílnosti přístupu sebepojetí z pohledu specifické …more
Abstract:
Abstract: The aim of the thesis is to map the hypothetical causes of specific learning difficulties (SpLD) in relation to the self-evaluation processes of students with the learning difficulties in technology colleges. The paper offers outcome of researches in the area of student self-evaluation with learning difficulties during adolescence period. The research part of the thesis is dedicated to determine …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 5. 2013
  • Supervisor: PhDr. Dagmar Přinosilová, Ph.D.
  • Reader: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta