Ing. Blanka Pivovarníková
Master's thesis
Srovnávací reklama
Comparative advertising
Abstract:
Diplomová práce zpočátku definuje a vymezuje reklamu jako takovou a následně se již zaměřuje na srovnávací reklamu a to z pohledu teoretického (jako nástroje marketingové práce) a z pohledu legislativního. Předkládá rozbor aktuální právní úpravy srovnávací reklamy a to právě v době, kdy v České republice dochází k přelomové změně, tj. přesunu úpravy srovnávací reklamy z Obchodního zákoníku do nového …moreAbstract:
This diploma work from the beginning defines and specifies advertising in general and subsequently focuses on comparative advertising from both a theoretical (as a marketing tool) and from a legislative point of view. It presents an analysis of current legal regulations regarding comparative advertising, at a time when major changes are taking place in the Czech Republic and shifting of legislative …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2014
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/tfeag/
Thesis defence
- Date of defence: 16. 6. 2014
- Supervisor: JUDr. Radim Pastrňák, Ph.D.
- Reader: JUDr. Taťana Sommerová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Effectiveness of comparative advertising in Czech Republic
Polina Gavrilova -
Nekalosoutěžní reklama a její vliv na spotřebitele
Michaela Filipiecová -
Srovnávací reklama
Kateřina Šopincová -
Reklama v nekalé soutěži
Veronika Skalická -
Srovnávací reklama jako nekalosoutěžní jednání
Kristýna Pelánková -
SROVNÁNÍ OCHRANY SPOTŘEBITELE, A PŘEDEVŠÍM OCHRANY SPOTŘEBITELE PŘED NEKALOU SOUTĚŽÍ V USA A V ČR
Jakub Sankot -
Soukromoprávní prostředky ochrany proti nekalé soutěži
Jitka Vlčková Grohová -
Nekalá soutěž a právní prostředky ochrany spotřebitele v současné právní úpravě
Radka Kozelková