Ing. Blanka Pivovarníková

Master's thesis

Srovnávací reklama

Comparative advertising
Abstract:
Diplomová práce zpočátku definuje a vymezuje reklamu jako takovou a následně se již zaměřuje na srovnávací reklamu a to z pohledu teoretického (jako nástroje marketingové práce) a z pohledu legislativního. Předkládá rozbor aktuální právní úpravy srovnávací reklamy a to právě v době, kdy v České republice dochází k přelomové změně, tj. přesunu úpravy srovnávací reklamy z Obchodního zákoníku do nového …more
Abstract:
This diploma work from the beginning defines and specifies advertising in general and subsequently focuses on comparative advertising from both a theoretical (as a marketing tool) and from a legislative point of view. It presents an analysis of current legal regulations regarding comparative advertising, at a time when major changes are taking place in the Czech Republic and shifting of legislative …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 6. 2014
  • Supervisor: JUDr. Radim Pastrňák, Ph.D.
  • Reader: JUDr. Taťana Sommerová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication