Vojtěch Coufal

Master's thesis

Regulace venkovní reklamy v České republice

Regulation of Outdoor Advertising in the Czech Republic
Abstract:
Venkovní reklama je součástí veřejného prostoru a jako taková působí na všechny obyvatele. S jejím působením je spojeno několik negativních jevů, jako je ohrožení bezpečnosti silničního provozu či vizuální smog. Z toho důvodu vyvstává požadavek na její efektivní regulaci. Práce analyzuje současný stav regulace venkovní reklamy v České republice a zaměřuje se na reklamu u pozemních komunikací a reklamu …more
Abstract:
Outdoor advertising constitutes a part of the public space and as such it affects all inhabitants. Outdoor advertising causes several negative effects, such as traffic hazard or visual pollution. Therefore, it raises a requirement for its effective regulation. The thesis analyzes the current state of regulation of outdoor advertising in the Czech Republic and focuses primarily on advertising alongside …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 2. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 31. 1. 2017
  • Supervisor: Zdenka Vostrovská
  • Reader: Martin Zeman

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/53521

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Ekonomie a hospodářská správa / Hospodářská politika