Bc. Daniela Trčková

Master's thesis

Konstruktivistické pojetí výuky v hodinách matematiky

Constructivist conception of teaching in mathematics lessons
Abstract:
Diplomová práce pojednává o využití konstruktivistického přístupu v hodinách matematiky. Tato práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vymezuje konstruktivismus a pedagogický konstruktivismus, metody, které z něj vychází a pojetí rolí učitele a žáka. Popisuje učivo porovnávání zlomků a metody sloužící k tomuto porovnávání. Teoretická část se zabývá také tím, jak se s tímto …more
Abstract:
Diploma thesis „Constructivist conception of teaching in mathematics lessons“ deals with the usage of constructivist approach in the Maths lessons. This work is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part defines constructivism and pedagogical constructivism, methods based on it and the conception of the roles of a teacher and a pupil. It describes the curriculum of compering …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 12. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 1. 2. 2021
  • Supervisor: Mgr. Irena Budínová, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Jitka Panáčová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta