Tvorba haptických pomůcek pro výuku a výtvarná tvorba jedince s těžkým zrakovým postižením – Renata ČERNÁ
Renata ČERNÁ
Master's thesis
Tvorba haptických pomůcek pro výuku a výtvarná tvorba jedince s těžkým zrakovým postižením
Designing haptic tools for educational purposes and artistic creation of an individual with severe visual impairment
Abstract:
Diplomová práce se zabývá tvorbou haptických pomůcek pro těžce zrakově postiženou dívku s lehkou mentální retardací. Cílem bylo zmapování a vyhledávání vhodných materiálů k vypracování haptických pomůcek splňující speciální potřeby výuky. Výsledkem této práce je vytvoření pomůcek pro rozvoj hmatového vnímání pro další vzdělávání, ale i pro běžný život.Abstract:
This diploma thesis focuses on designing haptic tools for severely visually disabled girl with mild mental retardation. Its aim was to map and search for suitable materials usable for the design of haptic tools for special education purposes. The result of the diploma project is the creation of tools promoting development of haptic perception in education as well as daily life.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 3. 2009
Thesis defence
- Date of defence: 27. 4. 2009
- Supervisor: Mgr. Linhartová Milada
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ČERNÁ, Renata. \textit{Tvorba haptických pomůcek pro výuku a výtvarná tvorba jedince s těžkým zrakovým postižením}. Online. Master's thesis. Ústí nad Labem: University of Jan Evangelista Purkyně in Ústí nad Labem, Pedagogická fakulta. 2009. Available from: https://theses.cz/id/s1pdl7/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, Pedagogická fakultahttp://arl.ujep.cz/
University Jana Evangelisty Purkyně
Pedagogická fakultaMaster programme:
Department of Art Education - Visual Art
Theses on a related topic
-
Analýza přístupů pedagogů k podpůrným opatřením u žáků s lehkým mentálním postižením v základní škole
Pavlína Nečasová -
Role asistenta pedagoga při inkluzivním vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením
Kateřina Pevná -
Teaching English to children with mild mental retardation
Eva Janečková -
Vzdělávání dětí se středně těžkým a těžkým postižením v přípravném stupni ZŠ speciální
Věra Šustáčková -
Význam odkladu školní docházky u žáka s autismem vzdělávaného v pražské mateřské škole speciální
Pavla Medřická -
Analýza výstupních vědomostí a dovedností v rámci trivia u žáků v 10. ročníku ZŠ speciální
Barbora Majerová -
Využití konceptu Snoezelen jako prostředku k podpoře edukace na základní škole speciální
Jana Dítětová -
Možnosti využití keramické hlíny v základní škole speciální
Dana Kadlecová