Překonávání překážek při expanzi podniku do zahraničí – Bc. Victor Borodin, MBA
Bc. Victor Borodin, MBA
Master's thesis
Překonávání překážek při expanzi podniku do zahraničí
Overcoming Barriers to International Business Expansion
Anotácia:
Hlavním cílem této diplomové práce je poskytnout aktuální informace pro podniky, které chtějí expandovat do zahraničí, s přihlédnutím k teoretickým a praktických aspektům problematiky mezinárodní expanze do EU. Teoretická část této práce je zaměřena především na vyhodnocení mezinárodního podnikatelského prostředí. Budou předloženy důkazy dokumentující skutečnost, že důkladná orientace firem na daném …viacAbstract:
The main goal of this thesis is to provide up-to-date information for businesses willing to expand internationally, taking into account both theoretical and practical aspects of relevant issues of international expansion into the EU. The theoretical part of this work focuses especially on evaluating the international business environment. Evidence will be provided to prove that in-depth market orientation …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 27. 4. 2016
Identifikátor:
https://is.vsfs.cz/th/a0m87/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 24. 6. 2016
- Vedúci: doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D.
- Oponent: Ing. Pavla Břečková, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- nikomu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / odbor:
Economics and Management / Business Management and Corporate Finance
Práce na příbuzné téma
-
International expansion of a small brewery
Sergei Vilkov -
International Franchising as a Method for Business Expansion
Darya Evgenjevna Karpushina -
How influencer marketing is a strategic ally for European companies in international expansion
Roxane Simondet -
Business expansion of Rohlik Group to Latin America
Arif Khalilov -
International expansion of fast and luxury fashion brands in the Central Europe: The case of Zara and Prada
Daria Ulianova -
Niche cosmetic brands decising making on international expansion
Anna Marie Christel Penelope Schörnich -
Panela chemical-free alternative sugar. Its model of business and expansion to European Union countries
Juan Pablo Triana Delgado -
Leadership strategies for foreign women in the Indian business environment
Sofia Sakharova