Kateřina Šímová

Bachelor's thesis

Vizuální styl kulturního projektu hudební festival Dvořákova Praha v letech 2013 a 2014

Visual style of a cultural project music festival Dvořákova Praha in years 2013 and 2014
Abstract:
Práce se zabývá problematikou změny vizuálního stylu v případě hudebního festivalu klasické hudby Dvořákova Praha. jeho výraznou a netradiční změnou v roce 2013 a navrácení ke klasickému vizuálnímu stylu v roce 2014. Z pohledu grafické teorie popisuje pojmy kulturní projekt, hudební festival, marketing, guerilla marketing, firemní identita, firemní design a firemní image. Dále popisuje průběh a jednotlivé …more
Abstract:
This bachelor thesis introduces the problems of visual style redesign in a case of the classical music festival Dvořákova Praha, it´s a nontraditional change in 2013 and returned to classic visual style in 2014. From a view of graphic design theory this thesis describes terms like cultural projects, music festivals, marketing, guerilla marketing, corporate identity, corporate design and corporate image …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 2. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 6. 2018
  • Supervisor: Barbara Hucková
  • Reader: Marek Prokůpek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/73755