Možnosti interpretace spontánního dětského výtvarného projevu s využitím kategorií psychologie písma a psychologického výkladu symbolů – Mgr. Veronika Hamplová, Ph.D.
Mgr. Veronika Hamplová, Ph.D.
Disertační práce
Možnosti interpretace spontánního dětského výtvarného projevu s využitím kategorií psychologie písma a psychologického výkladu symbolů
The Possibilities of the Interpretation of Spontaneous Child`s Art with Applying Graphological Categories and Psychological Symbol`s Interpretation
Anotace:
Disertační práce se zabývá spontánním dětským výtvarným projevem a jeho využitím v pedagogické práci. Na základě teoretického rámce pohledu na spontánní dětský výtvarný projev předkládám svůj vlastní návrh interpretace spontánního dětského výtvarného projevu s využitím kategorií psychologie písma a psychologického výkladu symbolů. Navržená metodika interpretace vychází z teoretického zázemí psychologie …víceAbstract:
This thesis is concerned with spontaneous childs art and its posibility of using in education. On the basis of a theoretical background I propose my own project of childs art interpretation together with an usage of graphology and psychological symbols interpretation. This methodology has been work out on the theoretical basis of graphology, contemporary theories of childs art and also of the theory …víceKlíčová slova
Klíčová slova dětský výtvarný projev psychologie dětského výtvarného projevu psychologie dítěte interpretace dětského výtvarného projevu symbol znak proces symbolizace vizuální komunikace Key words childs art psychology of childrens drawing psychology of children interpretation of childs art mark sign symbolization process visual communication
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 10. 2007
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/glcc8/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 26. 10. 2007
- Vedoucí: doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D.
- Oponent: prof. PhDr. Vladimír Smékal, CSc., doc. Petr Jochmann
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
HAMPLOVÁ, Veronika. \textit{Možnosti interpretace spontánního dětského výtvarného projevu s využitím kategorií psychologie písma a psychologického výkladu symbolů}. Online. Disertační práce. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. 2007. Dostupné z: https://theses.cz/id/s4blia/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaDoktorský studijní program / obor:
Specializace v pedagogice / Výtvarná výchova
Práce na příbuzné téma
-
Příběhy skryté v obrazech - interpretace výtvarné tvorby autorky s autismem
Kamila Mourtadaová -
Kresba pohádky dětmi předškolního věku a interpretace kresby
Hana Běhounková -
Interpretace spontánního dětského výtvarného projevu z hlediska psychologického výkladu symbolů
Veronika Hamplová -
Analýza vztahů výtvarného vyjádření emocí a jeho interpretace u žáků 5. tříd
Aneta ČECHOVÁ -
Současnost dětského spontánního výtvarného projevu
Karolina KUŽELOVÁ -
Interpretace spontánního dětského výtvarného projevu z hlediska psychologického výkladu symbolů
Veronika Hamplová -
Charakteristiky výtvarného projevu chlapců žijících v dětském domově
Nikola KOTENOVÁ -
Emoce v dětském výtvarném projevu
Hana SKÁLOVÁ