Marie Martinů
Bachelor's thesis
Sexismus a genderové rozdíly v reklamě
Sexism and Gender Differences in Advertising
Abstract:
Cílem mé bakalářské práce je zjistit, jak se lidé ve věkové skupině od 20 do 30 let staví k sexismu a genderovým rozdílům v reklamě a zda reklama se zmíněným tématem ovlivní spotřebitelovi budoucí nákupy. Praktickou část tvoří výzkumné dotazníkové šetření, které napomohlo splnit cíl práce.Abstract:
The aim of bachelor thesis is to find out how people in the age group from 20 to 30 years stand to sexism and gender differences in an advetising and if an advertising with this theme affect consumer´s future shopping. Practical part is created by research questionnaires which helps to meet the aim of this thesis.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2015
Thesis defence
- Date of defence: 26. 5. 2015
- Supervisor: PhDr. Jan ZÁVODNÝ POSPÍŠIL, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
Martinů, Marie. Sexismus a genderové rozdíly v reklamě. Olomouc, 2015. bakalářská práce (Bc.). Moravská vysoká škola Olomouc. Moravská vysoká škola Olomouc
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Moravská vysoká škola Olomouc, Moravská vysoká škola OlomoucMoravian University College Olomouc
Moravian University College OlomoucBachelor programme / field:
Economics and Management / Management and Economics of the Public Sector
Theses on a related topic
-
Personální marketing ve vybrané organizaci
Pavel Jiran -
Influencer marketing a jeho využití v destinačním managementu.
Lenka Jungová -
Influencer marketing
Tereza Hyšková -
Engagement Marketing in the Video Game Industry
Daniel Žáček -
Application of Natural language processing to enhance qualitative research used for marketing
Poj Nuangniyom Netsiri -
Sexismus v českých a ruských reklamách
Victoria Gimranova -
Ženy a sexismus v české reklamě
Nikola Vilímková -
Sexismus a jeho současná podoba v reklamě
Monika PLESKOTOVÁ
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights