Kartografie a sociální media: potenciál, trendy, výstupy. – Bc. Jiří Hladík
Bc. Jiří Hladík
Master's thesis
Kartografie a sociální media: potenciál, trendy, výstupy.
Cartography and Social Media: potentials, trends, outputs.
Abstract:
Diplomová práce rozebírá a hodnotí potenciál kartografie v rámci sociálních medií, způsoby, jakými je tento potenciál v dnešní době využíván a jakými by využíván být mohl. Kromě prozkoumání dostupných nástrojů na zisk a vizualizaci dat ze sociálních sítí byla vytvořena aplikace pro automatický sběr velkého počtu dat ze sociální sítě Facebook. Součástí práce je i analýza kvality dostupných dat a legislativních …moreAbstract:
This Diploma thesis analyzes and evaluates cartographic potential within the framework of social media, current ways and means used to take advantage of them and ways how it could be used. In addition to the research of available tools for mining and visualizing data from the social networks, there was created an app for automatic collection of large number of data from social network called Facebook …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 5. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/rum0a/
Thesis defence
- Date of defence: 1. 6. 2015
- Supervisor: prof. RNDr. Milan Konečný, CSc.
- Reader: Mgr. Zbyněk Štěrba, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Přírodovědecká fakultaMasaryk University
Faculty of ScienceMaster programme / field:
Geography and Cartography / Applied Geography
Theses on a related topic
-
Lollard social networks: An analysis of heresy trial records from Kent (1511-1512)
Jan Král -
Influencer analysis on social networks
Tai Le Tan Huynh -
Social networks in hospitality
Ekaterina Kulikova -
Social Networks and Their Marketing Potential For Small and Medium Enterprises
Alonso Jan Hilgert dongo Soria -
Nástroje pro analýzu Big Data se zaměřením na malé a střední podniky
Filip Le -
Big Data v kontextu ochrany osobních údajů v Evropské unii
Rostislava Tománková