Grafický design, vizuální komunikace a gramotnost – MgA. Leona Kubišová, DiS.
MgA. Leona Kubišová, DiS.
Disertační práce
Grafický design, vizuální komunikace a gramotnost
Graphic Design, Visual Communication and Literacy
Anotace:
Disertační práce je zaměřena na výzkumný popis kompetencí kzískání vizuální gramotnosti, zkoumá a dokazuje nutnost vzdělávání a podporování rozvoje jednotlivých kompetencí k posílení vizuální gramotnosti. Cílem práce je zjistit stav vizuální gramotnosti u vybraného vzorku žáků SŠ (VŠ) pomocí stanovené kategorizace kompetencí podporujících vizuální gramotnost, obsahové analýzy kurikulárních dokumentů …víceAbstract:
PhD thesis is concentrated on research of visual literacy competencies description. This thesis inquires and proves the necessity of education and support of competencies to strenghten visualliteracy. The objective of this thesis is to design a questionaire based on established competency categories and evaluate it with descriptive and discursive methods. The outcome is the concept of educational Visual …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 18. 4. 2022
Obhajoba závěrečné práce
Citační záznam
Jak správně citovat práci
Kubišová, Leona. Grafický design, vizuální komunikace a gramotnost. Zlín, 2022. disertační práce (Ph.D.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikacíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Fakulta multimediálních komunikacíDoktorský studijní program / obor:
Výtvarná umění / Multimédia a design
Práce na příbuzné téma
-
Pojem identita ve vizuální komunikaci Ve své práci se chci zaměřit na vztah pojmu identita a vizuální komunikace. Cílem je zkoumat a pojmenovat postupy, kterými se vizuální komunikace "vyrovnává s identitou" v kontextu aktuálních procesů a změn ve společnosti a poukázat na souvislosti s proměnou oboru samotného. Chci se zaměřit na silné vizuální a korporátní identity spojené s určitými hnutími a fenomény a na konkrétních příkladech popsat tyto tendence. Identita nahlížená z různých úhlů, identita jako vizuální komunikační kód, jako message, produkt, ale čím dál více jako dialog a role designéra coby aktivní a přímo zodpovědné složky podílející se na celém procesu. Získané informace a zkušenosti bych chtěla představit ve formě výstavního projektu a publikovat je. Následně pak chci vytvořit prakticky zaměřený přednáškový blok pro studenty vizuální komunikace.
Michaela LABUDOVÁ -
Redesign vizuální komunikace Univerzitní knihovny Slezské univerzity v Opavě
Jan Woitek -
Marketingová komunikace vybrané firmy; návrh vizuální komunikace
Viktorija Bessenyey -
Vizuální komunikace kulturní instituce
Veronika Marešová -
Vizuální komunikace a vizuální gramotnost mimo oblast výtvarné výchovy
Růžena Beránková -
1. Teoretická část:\nl{}Analýza vizuální komunikace volební kampaně 2013 - předčasné volby do Poslanecké sněmovny ČR\nl{}2. Praktická část:\nl{}a) katalog produktů: Czechoslovak\nl{}b) volné fotografie - výstavní soubor: Kognitivní terapie
Kim Adamjáková -
Sémiotická analýza vizuální komunikace sociálních sítí
Šárka Michalíková -
Vizualni komunikace firmy a firemni styl
Marie Bauerová