Morfologické a fonologické povědomí jako prediktory čtenářské gramotnosti – Mgr. Martina LIETAVCOVÁ
Mgr. Martina LIETAVCOVÁ
Disertační práce
Morfologické a fonologické povědomí jako prediktory čtenářské gramotnosti
Morfological and phonological awareness as predictors of reading literacy
Anotace:
Disertační práce se zabývá problematikou čtenářské pregramotnosti z hlediska psychologického a psycholingvistického, především faktory ovlivňující rozvoj čtenářské gramotnosti před nástupem dětí do základní školy. Cílem práce je analyzovat faktory, které mají stěžejní roli ve vývoji předčtenářských dovedností, akcentuje především faktory fonologické a morfologické. Ukazuje se, že morfologické schopnosti …víceAbstract:
The dissertation is engaged in reading pre-literacy difficulties from the point of view of psychological and psycholinguistic, particularly the factors that influence the development of reading literacy before children start to attend elementary schools. The aim is to analyze the factors which are considered as fundamental to the development of pre-reading skills, and above all it emphasizes phonological …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 11. 10. 2021
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: doc. Mgr. Jiří Jošt, CSc.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
LIETAVCOVÁ, Martina. \textit{Morfologické a fonologické povědomí jako prediktory čtenářské gramotnosti}. Online. Disertační práce. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta. 2021. Dostupné z: https://theses.cz/id/s5uyxo/.
Jak správně citovat práci
LIETAVCOVÁ, Martina. Morfologické a fonologické povědomí jako prediktory čtenářské gramotnosti. České Budějovice, 2021. disertační práce (Ph.D.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH, Pedagogická fakultaJIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH
Pedagogická fakultaDoktorský studijní program / obor:
Psychologie / Pedagogická psychologie
Práce na příbuzné téma
-
Predikce školní ne/úspěšnosti v oblasti čtenářské gramotnosti žáků 1. st. ZŠ v kontextu rodinného prostředí
Magdaléna Gorčíková -
Proces čtení v estetické teorii: konkretizace a akt čtení
Kateřina Kalousová -
Podpora čtení v situaci společného čtení žáků 1. stupně základní školy
Tereza Šopíková -
Porovnání úrovně hlasitého čtení a čtení s porozuměním u žáků 2. ročníku základní školy
Vlasta Moravcová -
Vývoj učebnic angličtiny řady Headway se zaměřením na rozvoj řečové dovednosti čtení na úrovni B1
Kateřina Havlíková -
Bibliotéka zábavného čtení a revue Denice Jakuba Malého mezi zábavou a poučením
Marek Želísko
Název
Vložil
Vloženo
Práva