Využití prospektové teorie v marketingu – Ing. Zuzana Gocmanová
Ing. Zuzana Gocmanová
Master's thesis
Využití prospektové teorie v marketingu
The Application of Prospect Theory in Marketing
Abstract:
Předložená diplomová práce „Aplikace prospektové teorie v marketingu“ testuje prospektovou teorii za podmínek jistoty v marketingové strategii vybraného podniku. Teoretická část práce se věnuje vědeckému rámci a poznatkům týkajících se procesu rozhodování, jmenovitě teorii očekávaného užitku a jejímu hlavnímu soupeři, prospektové teorii. Praktická část představuje detailní pohled na současnou situaci …moreAbstract:
The presented thesis “The application of prospect theory in marketing” tests prospect theory in conditions of certainty in a marketing strategy of a chosen company. The theoretical part of the work focuses on the scientific background and knowledge regarding the main issues of the decision making process, namely the expected utility theory and its main challenger, the prospect theory. The practical …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/r1zeo/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 6. 2012
- Supervisor: Ing. Jaromír Skorkovský, CSc.
- Reader: Mgr. Štěpán Veselý, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Economy and Management / Business Management
Theses on a related topic
-
Rozhodování za podmínek rizika ve vědomostní soutěži
Alžběta Vesecká -
Aplikace strukturovaných analytických metod při rozhodování za nejistoty
Josef Karel -
Výběr investičních instrumentů za podmínek nejistoty pomocí metod teorie rozhodování
Adam Čižmař -
Game theory in managerial decision making: Applications to the microfinance industry
Kristine Gyulbudaghyan -
Group decision-making processes in teams guided by Agile principles
Olha Yushchenko -
Psychology of decision making: Effect of learning, end-effect, cheap talk, and other variables influencing decision making in the Prisoner’s Dilemma game
Štěpán Veselý -
Advanced approaches of real options applied in decision making
Huanyu Li -
Strategic decision making in a company from the behavioral perspective
Mariko Ueno