Ing. Zuzana Gocmanová

Master's thesis

Využití prospektové teorie v marketingu

The Application of Prospect Theory in Marketing
Abstract:
Předložená diplomová práce „Aplikace prospektové teorie v marketingu“ testuje prospektovou teorii za podmínek jistoty v marketingové strategii vybraného podniku. Teoretická část práce se věnuje vědeckému rámci a poznatkům týkajících se procesu rozhodování, jmenovitě teorii očekávaného užitku a jejímu hlavnímu soupeři, prospektové teorii. Praktická část představuje detailní pohled na současnou situaci …more
Abstract:
The presented thesis “The application of prospect theory in marketing” tests prospect theory in conditions of certainty in a marketing strategy of a chosen company. The theoretical part of the work focuses on the scientific background and knowledge regarding the main issues of the decision making process, namely the expected utility theory and its main challenger, the prospect theory. The practical …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 4. 6. 2012
  • Supervisor: Ing. Jaromír Skorkovský, CSc.
  • Reader: Mgr. Štěpán Veselý, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta