Adriana HLOUŠKOVÁ
Bachelor's thesis
KRITIKA SPOTŘEBNÍ KULTURY
Deskripce a komparace normativní a liberální kritiky
THE CRITIQUE OF CONSUMER CULTURE
Abstract:
Práce představuje kritickou analýzu a komparaci třech kritik spotřební kultury, ideologické, perfekcionistické a liberální. V rámci těchto přístupů se práce zaměřuje na jejich teoretická východiska zahrnující teze o příčinách vzniku, rozvoje a udržování konzumerismu, stejně jako pohledy na člověka jako spotřebitele. První dvě, normativní kritiky, se vyznačují důrazem na manipulaci možnostmi spotřebitelů …moreAbstract:
The thesis provide a critical analysis and comparison of three critiques of consumer culture - ideological, perfectionist and liberal. Within these approaches, the thesis focuses on a theoretical basis involving assumptions about the causes of the origin, rise and continuance of consumerism, as well as views on people as consumers. The first two - normative critiques - are characterized by an emphasis …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 3. 2014
Accessible from:: 27. 3. 2014
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Pavel Zahrádka, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
HLOUŠKOVÁ, Adriana. KRITIKA SPOTŘEBNÍ KULTURY. Olomouc, 2014. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 27.3.2014
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 27. 3. 2014 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Filozofická fakultaPALACKÝ UNIVERSITY IN OLOMOUC
Philosophical FacultyBachelor programme / field:
Sociology / Sociologie - Andragogika
Theses on a related topic
-
Zápas o uvozovky: interpretační rámce a repertoár jednání romského hnutí po roce 1989
Martin Koubek -
Okázalá spotřeba jako téma emočního apelu v reklamě – projektový návrh reklamní komunikace v tiskových médiích
Zuzana Radová -
Okázalá spotřeba jako téma emočního apelu v reklamě
Leoš Pajer -
Okázalá spotřeba a její vliv na chování spotřebitele
Vitaliia Koltsova -
Co se rozumí pod pojmem prestižní spotřeba v ČR
Dominika Kuncová -
Prestižní nebo hédonistická spotřeba?
Hugo Trkal -
Hédonistická nebo prestižní spotřeba?
Kateryna Oliynyk -
Kulturní spotřeba a sociální distinkce
Štěpánka GOTTWALDOVÁ
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights