Web application for exploring the sounds and dubbing of Cyberpunk 2077 – Adam Žingor
Adam Žingor
Bachelor's thesis
Web application for exploring the sounds and dubbing of Cyberpunk 2077
Webová aplikace pro zkoumání zvuků a dabingu hry Cyberpunk 2077
Abstract:
Videohra Cyberpunk 2077, vyvinutá společností CD Projekt RED, nabízí rozsáhlé možnosti modifikací díky komunitním nástrojům. Komplexní zvukový engine hry a metody ukládání jejích dat však představují významnou výzvu při modifikaci audia. Cílem této práce bylo prozkoumat struktury zpracování audia a jeho ukládání ve hře, aby se zjistilo, kdy a jak jsou konkrétní zvukové soubory využívány. Na základě …moreAbstract:
Cyberpunk 2077, a video game developed by CD Projekt RED, provides users with extensive modding capabilities through community-driven tools. However, the game's complex audio engine and data storage methods present significant challenges for audio modification. This thesis aimed to explore the underlying structure of the game's audio handling and data storage to determine when and how specific audio …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 5. 2025
Thesis defence
- Date of defence: 26. 6. 2025
- Supervisor: Ing. Pavel Turčínek, Ph.D.
- Reader: Ivo Pisařovic, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŽINGOR, Adam. \textit{Web application for exploring the sounds and dubbing of Cyberpunk 2077}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Faculty of Business and Economics. 2025. Available from: https://theses.cz/id/s9xkgn/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsBachelor programme / specializace:
Open Informatics / Scope for Open Informatics
Theses on a related topic
-
Replicas of reverse-engineered classes in C++
Štěpán Dvorský -
REVERSE ENGINEERING OF MACHINE PART BY PARAMETRIC MANNER
Aravind Prasad Srikanthan -
Reverzní inženýrství v prostředí CASE Studio 2
Zdeněk Nováček -
Nástroj pro reverse engineering
Vladimír MATLACH -
Securing the mod system of BeamNG.drive
Adam Ivora -
Her Hideous Progeny: A Consideration of Mary Shelley’s “Frankenstein” Purged of Her Husband Percy Bysshe Shelley’s Intrusions
Martina Vajdová -
Možné světy počítačových her. Edukační potenciál současných počítačových her v hodinách dějepisu.
Lucie Medviďová -
Využití počítačových her jako didaktického nástroje na základní škole
Karel Picka